Anja pakinoi:

Ulkoilupäivä Sikilän Areenassa
26.5. 2021

Sikilän ulkoilupäivään oli ilmoittautunut 32 yhdistyksen innokasta jäsentä. Tosin meistä viisi oli jäänyt erilaisten syiden takia pois. Tarkoituksena oli viettää uutta voimaa ja puhtia antava yhteinen ulkoilutapahtuma. Alunperin suunnitelmissa oli viettää tapahtumaa ulkona pelaillen ja grillaten. Sade sotki kuitenkin näitä suunnitelmia, ainakin osittain. Mölkkyä ehdittiin sentään heittämään kierros ennen sisätiloihin siirtymistä. Hyvin aika kului sielläkin ja vieläpä mukavassa seurassa. Asiaa oli jokaiselta jotakin ja iloista porinaa kuului ympäriinsä. Menu sisälsi pientä suolaista purtavaa, kuten salaattia ja makkaraa. Kaiken sen päälle juotiin kahvit ja pullineen. Sisällä kisailtiin vielä erilaisten leikkien parissa. "Kysyin oletteko pettyneitä, kun meni näin. Kaikki vakuuttivat yhdellä suulla, että olipa onnistunut tapahtuma. Tätä toivottiin lisää..."

kertoili Anja

Kuvia Sikilästä     2021

Grillausta ja mölkkyä 16.6.2021

Kokoonnuimme Kokonniemeen viettämään kesäpäivää. Tavattiin tuttuja, grillailtiin makkaraa ja tietysti pelattiin yhdistyksen mölkkymestaruudesta. Päivän viettoon oli tullut noin 40 osallistujaa. Olipa kiva viettää aikaa hyvässä seurassa pitkästä aikaa, kun ei ole ollut voitu järjestää mitään muuta toimintaa nykyisen tilanteen vuoksi. Ilmakin suosi meitä, siksi päivästä tuli ikimuistoinen. Toivottavasti jatkossa tapaamme useammin.

Terveisin Anja.

Makkara maistuu kesällä..

Grillipäivä
16.6.

- Päivän huipentumana oli aikaisempien entiseen tapaan kilpailu yhdistyksen mölkkymestaruudesta 2021. Peliin osallistui 18 jäsentä ja tavoitteena oli päästä ensimmäisenä 30 pisteeseen. Kilpailun voitti Veikko Grönroos, joka kolmella heitolla päihitti hyvät kilpakumppaninsa. Kiinnitys kiertopalkintoon oli hänelle ensimmäinen. Toiseksi ylti Keijo Salonen 24 pist. ja kolmannen sijan pokkasi Jukka Ylöstalo 23 pist. Palkinnot jakoi yhdistyksen puheenjohtaja Leena Sorjonen ja kirjurina toimi Anja Perttula.

Mölkkypeli.

19.8. Porvoon Eläkkeensaajien SOKKOMATKA

Porvoon Eläkkeensaajien SOKKOMATKA johdatti meidät Venäjän keisarin ajoilta historialliseen paikkaan Kotkan Langinkoskelle. Paikan päällä saimme kuulla mielenkiintoisia tarinoita keisariajan elämästä. Paikka rakennuksineen viehätti kävijöitä. Koski kuohui vanhaan malliin, keisari vain puuttui. Keisari teema jatkui, kun siirryttiin  ruokailemaan. Lohikeitto kruunasi kaiken omalla reseptillään. Ilmojen haltijatar suosi myös matkalaisia. Sade pysytteli loitolla ja aurinkokin kävi näyttäytymässä. Tällaisia retkiä toivottiin lisää.

Kotkan Langinkoski

Joulujuhla Sikilän kota