RUUSUJUHLA
FABRIKENISSA 2020

Porvoon Eläkkeensaajat muisti tasavuosia täyttäneitä 3.11. 2020 alk. klo 14 alkaneessa tilaisuudessa. Tapahtuma pidettiin Taidetehtaan Fabrikenin kabinetissa. Merkkipäivää viettäviä oli tänä vuonna yhdistyksessä kaikkiaan 31, joista 16 noudatti kutsua. Muistettavia merkkipäiviä on perinteisesti ollut 70 vuodesta ylöspäin ja 5 vuoden välein. Korkein ikä, jonka kaksi jäsentämme nyt saavuttivat, oli kunnioitettavat 90 vuotta. Onnittelut heille meiltä kaikilta.
Aluksi yhdistyksen vpj. Leena Sorjonen toivotti kunniavieraat tervetulleiksi kahvitilaisuuteen. Hän sivusi puheessaan poikkeusaikaa, jossa korona hankaloittaa yhdistyksen normaalia toimintaa. Kokouksia on jouduttu harventamaan ja kaikkia kerhoja ei ole pystytty aloittamaan. Tässä suhteessa olemme olleet samassa veneessä muiden yhdistysten kanssa. Poikkeustilanteeseen on yritettävä sopeutua.

Tämän jälkeen Leena ja taloudenhoitaja Anja Perttula jakoivat kullekin kukitettavalle ruusun. Tämän huomionosoituksen jälkeen oli kahvitarjoilun vuoro. Täytekakku ei pettänyt ja oli suussa sulavaa. Sitä riitti vielä toisellekin kierrokselle. Lisäksi kutsuttuina olivat osa yhdistyksen hallituksen jäseniä. Kiitostulvasta päätelleen tilaisuus onnistui hyvin. Tätä juhlapäivää tullaan myös muistamaan koronan varjostamana tilaisuutena. Maskeilla ja käsidesillä torjuttiin tätä näkymätöntä uhkaa. Juhlittavien joukossa oli myös uusia, tänä vuonna liittyneitä jäseniä. Ensi vuonna nähdään jälleen ruusun merkeissä.

Kuvat: Veikko Grönroos